Sunday, May 3, 2009

♥Wanita Hamil Wanita Paling Cantik♥

..arini nak share info best kepada mereka yg bakal bergelar ibu
(ops..ade ke ibu2 yg bace blog deqda nie..??hihihi)..
..ape2 pun selamat membace entry ini..
.
.
.
wanita hamil sememangnya cantik.
Ini adalah kenyataan yang tidak boleh dinafikan.Seri yangterpancar di wajah mereka lain daripada biasa.Kulit mereka biasanya sangat cantik dan bersih,pipi agak kemerahan dan sinaran matanya cerah bercahaya.
Biarpun berat tubuh mengalami peningkatan bulan demi bulan dan bentuk badan tidak lagi langsing ia langsung tidak mencacatkan kecantikan semulajadi mereka.
Mengapa agaknya mereka begitu menawan waktu itu??
Wanita hamil menjadi cantik kerana perubahan hormon yang sedang berlaku di dalam tubuh mereka.Penghasilan estrogen demi pembesaran janin dan penigkatan aliran darah adalah antara penyebabnya.Apabila ini berlaku,jerawat tidak mampu tumbuh dan rambut pula semakin sihat.
.
.
Untungnya tatkala hamil!!!
.
.
Namun ada jugak wanita hamil yang tidak begitu bernasib baik.Perubahan hormon yang berlaku menjadikan kulit mereka tidak cantik,kering dan rambut menjadi nipis hari demi hari.usah risau keran semua ini hanya bersifat sementara.Sebaik sahaja bayi comel anda dilahirkan,semuanya akan kembali normal.Walaupun hamil,wanita jgn sekali2 menukar rutin kecantikan diri.Kalau sebelum ini,solekan dan penampilan sentiasa terjaga rapi,sebaik sahaja hamil,mereka lebih selesa membiarkan muka kosong tanpa mekap dan pakaian juga dipakai ikut keselesaan semata-mata.Inilah kesilapan utama sesetengah wanita hamil.
Tahukah anda,solekan boleh memberikan satu sentuhan "ajaib" pada wajah dan penampilan anda?? Apabila anda bersolek dan sentiasa cantik,anda lebih yakin dan tidak merasa rendah diri dengan bentuk fizikal diri.Solekan bukanlah kekal dan ia boleh dicuci bila2 masa.Tidak ada yang perlu membuatkan anda perlu risau mengenainya.Jika anda sedang berada dalam trimester pertama yang lazimnya trimester yg mencabar,keinginan untuk menghias mungkin tidak ada.Kalau ini yang sedang terjadi,cubalah bersolek sekurang2 nya menyapu pemerah pipi sahaja.Waktu ini,pemerah pipi adalah sentuhan terpantas untuk membuat wajah pucat jadi berseri-seri secara tiba2.Satu lagi rahsia,sapukan pemerah pipi rona gangsa atau rona kulit terlebih dahulu pada seluruh pipi sebagai asas.Kemudian,sapukan pemerah pipi warna merah jampu pada bahagian pipi paling tinggi.Selain itu,untuk menyerlahkan lagi keyakinan dan semangat anda,semburkan haruman yang berbau semulajadi dan tidak terlalu kuat pada tubuh anda.Waktu hamil mempunyai deria bau yg sangat sensitif.Oleh itu,pastikan haruman yag dipakai tidak akan mengganggu emosi anda.
p/s : ini adalah ibu saudara aku..akhirnye penantian 10 tahun menghasilkan sepasang cahaya mata comel dan cerdik.Amin....

15 comments:

SuFy said...

a'ah..betol tuh..bestnyerr kalo da jdik ibu..kan3..hik3...waaa, suke2 tgk ibu mngndung..teringin jugak tp yela..mude agi..haha

dearist anys said...

uh hrp2 kuar baby yg comel kan..

AkuAyie said...

wow! fakta menarik!! heheee~~

LaDy NaS said...

wah wah... insyaALLAH moga dipanjangkan umo dan dimurahkan rezeki utk menjadi seorang ibu...amiiin...

ShaFril said...

em stuju dgn entri ni hehe =)

aya harith said...

best nye pregnant...

=P

NoRT said...

aku sokong!

DeQ-Da said...

to SuFy..deqda pun nk gak..bile la masenyer 2...

(^_^)

DeQ-Da said...

to dearist anys..sume impikan baby yg comel and sempurna..yey...

(^_^)

DeQ-Da said...

to AkuAyie...wah sukenyer die.. :)

DeQ-Da said...

to LaDy NaS...amin..moga tercapai impian danhajat itu...

(^_^)

DeQ-Da said...

to ShaFril..hihihi... (^_^)

DeQ-Da said...

to aya harith..erm..deqda rase pun cm best gak...lalalala

DeQ-Da said...

to NoRT...yey..deqda pun sokong...

(^_^)

akudinda said...

aku sokong ...
tapi kalau boroi aku tak sokong..
hahahaha