Friday, April 24, 2009

Pulut Kelapa Baiduri

Petang semalam saya ke rumah Mak Long.Saja nak jalan+singgah menyinggah kejap.Lagipun rumah dia tak la jauh mana dari rumah saya.Erm..adat bertandang..tuan rumah mesti buat hidangan sikit kan.Jadi Mak Long saya ni hidangkan la pulut kelapa.Peh...sedap!!!Kalau makan rumah orang tak kenyang... (^_^) jadi saya cakap kat emak...

Saya : Mak,nanti kite buat pulut tu ek..Sedap ar.. (pada hal kan dah lama tak makan pulut ni)
Emak : Ok.On.Nanti pergi beli barang2 nya.
Saya : Yey.. (time nie sungguh teruja!!)
Bla...bla...bla...bla...

Barang pun siap di beli.Erm..barang nye simple je...Pulut,kelapa dan santan...
Jadi inilah hasilnyer...Pulut Kelapa Baiduri..

Sorry.Gambar tak berapa nak menggiurkanlah.Tapi yang pasti saya suka makanan ini.Siyes tau.



Ishk.Siapakah pemilik tangan ini??Berani-berani mengambil tanpa izin.Erm...mungkin bau dia amat mengiurkan hingga terliur . (^_^). Ops..bukan niat nak puji masakan sendiri walaupun memang begitu pun niatnya.hihihihi...Ok.Ok.Kalau orang lain buat pun sedap gak.


Ha.Kalau nak lagi sedap..bungkus la dengan daun pisang yang dah di layur dengan api.Saja letak nama Baiduri coz nak bagi makanan melayu ni nampak cam standard sikit.Hihihihi.

8 comments:

♥♥me ~ cik sara said...

owh..nmpak sedap..nakkk cket..hehe

me..shuke pulut kuning ngan rendang ayam..wahhh lapar2

Indera said...

ouh pulut nih mang sedap!
seyesh!
lama woo x makan!:-)

NoRT said...

kat kampong aku org pggey pulut inti je

DeQ-Da said...

to ♥♥me ~ cik sara...wah..itu pun sedap gak..nyum..nyum...

DeQ-Da said...

to Indera...erm...mmg sedap pun...meh la dtg umah klau nk mkn pulut nie..

(^_^)

DeQ-Da said...

to NoRT...saje gedik2 letak nama baiduri 2...hoho...

Dee said...

mcm sdap jee.. nk sket leh.. hehe..

AkuAyie said...

Wahhh..ko ada bg award ke? aku baru prasan! hehe.. aku amik ya!

uit...aku ske sgt pulutklapebaiduri ni... tapi aku x pernah pun amik tahu nama dia.. keh2..