Wednesday, July 21, 2010

Ggggrrrrr..Teori???

Sebot pasal teori,otomatik tindakan refleks kemengantukan datang tiba-tiba.
huarrrrrhhhhhhhhh!!!

nak kata tak cukup tido..
aku rasa dah terlebih-lebih lebiiihhh tidoo!!!
sampai berat badan pun naik.. *motif???

OMG.
not good not good.

hurm...tapi aku cari ikhtiar gak tak nak bagi mengantuk.
aku bawak la kudap-kudap macam
mentos ke..chewing gum ke..cadbury choclairs ke..
tp teeeeeeeetttttaaaaaaaappppppppp
sama!!!
masiiiiiiiiihhhhh mengannntuuuukkk.

macam mana la nak buat nie..
meh2 tolong aku..
especially to student law..hahhaha
kenapa korang??
ishk...of coz la sbb korang kan banyak amik subjek teori..
lagi-lagi kene duk hafal "act" dan macam-macam fakta lagi..



ko tengok minah nie.
eksaited masa minit pertama masuk kelas..
muka segar bugar jeeeee!!!

gotcha!!!
minit seterusnya..
langsung terus menguap tanpa pedulikan kehadiran lectrer yang tengah semangat mengajar di depan..
kihkihkih..
fedulik sume itu (*_*)

daaaaannnn...
amboi
besaqnya tulisan lecturer ni.
dengan harapan xkena pakai spec sem ni.
tsk tsk tsk.
ok.
jangan ko berangan nak buku nipis-nipis.
sekarang nie realiti buku sume tebal-tebal yang amat.
harus khatam untuk 6bulan ini. (@_@)
bukan mengadap buku yang tebal-tebal tu je..
dan bukan juga mengadap tulisan yang seolah2 segan je nak ngaku sapa punya..hahahha..
dan jugak lectrer yang ala2 comel-comel gitu *xperlu nak bodek..die bukan bace belog ko pun..

wei u olls..
kena mengadap benda alah yang teknologi-teknologi canggih ni jugak..

ishk..SLIDE.
demi SLIDE..


Seterusnya..
yezza..kerja2 summarize journal..
yeay...sukkkkkkkkkkeee kah aku??
hahahhahaha
u olls tengok keje aku.
journal 2 punya la panjang lebar.
tapi aku juz highlight kan only 1sentence je..
hah..maknanyaaaaaaaa!!!
aku suka-suka je skip nak baca...
daaaaasaaar pemalas!!! (@_@)


SUBJEK TEORI MEMANG MENGANTUK KEEEEEE???





--->>kepada lecturer yang
mengajar subjek teori sem nie.
saya dengan "selumber" je menguap banyak-banyak
kali sambil mata 2 hampir-hampir nak pejam-pejam
maaf atas keterlanjuran student mu ini..
hahhaahhaa (^_^)

Friday, July 16, 2010

Ayah..belikan aku kereta!!!

Sekadar berkongsi cerita ini..
dan tak dapat dikenal pasti cerita ini sekadar ilusi penulis atau benar2 kejadian..

Hurm...
SIAPA TAHU ORIGINAL WRITER,
PLEASE LET ME KNOW.

Umaira (bukan nama sebenar) adalah pelajar tahun akhir di sebuah intitusi pengajian swasta di ibu kota dan merupakan seorang anak kepada pengurus Lembaga Tabung Haji yang kaya raya. Ayahnya Haji Syawal walaupun kaya raya namun tidak lokek menderma dan bersedekah, beliau juga bersifat merendah diri dan tidak suka menunjuk-nunjuk kekayannya..Isteri Haji Syawal sudah lama meninggal kerana barah payudara. Oleh kerana Umaira tidak menyukai ibu tiri, maka tidak membenarkan ayahnya berkahwin lain dan ayahnya hanya menurutkan sahaja dek kerana sayangkan anaknya.

Berlainan pula dengan sikap Umaira yang gemar berfoya-foya menggunakan wang ayahnya, namun atas kasih sayang terhadap umaira, Haji syawal sentiasa memenuhi kehendak anak tunggalnya itu. Suatu hari sebelum pergi kuliah, umaira berkata kepadanya.

“ayah, minggu depan start final exam, kalu umairah dapat 3 pointer keatas, ayah blikan saya kereta ya?..”..pinta umairah, lalu ayahnya menjawab

“Insyaallah nak..”


Setelah tamat peperiksaan akhir, maka tibalah masa untuk mengetahu keputusan dan umairah mendapat keputusan cemerlang dengan pointer 3.87. Umairah sangat gembira dan terus menelefon ayahnya

“ayah, umairah dapat 3.87, ayah mesti tunaikan janji nak bagi saya kereta tau, saya nak kereta Toyota Vios, kaler gold tau ayah, bagi mase besday saya minggu dpan..”..ujar umairah

“insyallah nak..”...jawab Haji Syawal pendek


Hati umairah berbunga-bunga untuk menunggu minggu dpannya..



Hari ini genaplah umur umairah 22 tahun dan umairah menyambut harijadinya dengan menjemput rkan-rakan sekolejnya. Kesemua rakannya begitu taksub dan kagum dengan hadiah kereta yang akan umaira miliki sebentar nanti..sejurus kemudian ayah umaira balik, umaira menjengok keluar dan tidak nampak sebuah kereta Toyota pon...

Ayahnya masuk dang mengucapkan salam,

“ Assalamualaikum nak, ini hadiah haru jadimu”Umaira terkejut, lalu dibuka bungkusan itu, bukannya kereta, tetapi sebuah al-quran yang cantik bersulam kulitnya..dia memandang sekeliling dan mendengar ketawa kecil dari rakan-rakannya..


Umaira malu dan terus berlari kebilik meninggalkan semua orang...


Semenjak kejadian itu, umaira tidak pernah metergur sapa dengan ayahnya. Oleh kerana terlalu malu dan marah kerana ayahnya sudah menipu dan memalukannya umaira membawa diri ke Sabah tanpa memberitahu ayahnya melainkan sekeping nota yang ditinggalkan bebunyi “aku nak ke sabah, kerja jauh dari sini”..Umaira mendapat pekerjaan disana sebagai setiausaha di Sebuah syarikat swasta...Haji Syawal berusaha untuk menguhubungi anaknya tetapi umairah berdegil tidak mahu berhubung lagi dengan ayahnya..


Hari berganti hari, minggu berganti minggu dan tahun berganti tahun..Kini genaplah 4 tahun umaira berada di sabah, dia kini sudah berjaya memegang jawatan pengarah syarikat dan menjadi kaya..dalam tempoh itu sedikit pun dia tidak mengambil tahu hal ayahnya..


Suatu malam sebelum puasa, umaira terdetik hati untuk pulang dan membuktikan kepada ayahnya yang dia sudah berjaya walaupun ayahnya tidak mahu memberinya kereta. Lalu umaira mengambil keputusan untuk balik ke Semenanjung sehari sebelum Hari Raya




Umaira membayar tambang teksi, lalu mengangkat barangnya turun. Dihadapan Rumah nya dilihat suasana sudah berubah, pokok-pokok liar menjalar diserata tingkap rumahnya, semak samun semakin meninggi, rumah itu seperti sudah tidak berpenghuni..Umaira tertanya-tanya kemana ayahnya pegi, perasaannya mula tertanya-tanya, hatinya mula gundah..dia memberi salam namun tiada yang menjawabnya..Tiba-tiba terdengar suara


“anak carik siapa ?”...Umairah menoleh, rupanya jiran yang duduk disebelah rumahnya, dia tidak mengenalinya mungkin kerana jiran lama telah berpindah..


“makcik, ayah saya Haji Syawal mana?’’

“Haji syawal?, dia dah meninggal 2 tahun sudah nak”

Hati umairah tersentak, tubuhnya menggigil, air matanya mencurah-curah keluar..pandangannya kelam dan terus pengsan..


“anak, anak tak apa2 ker?.” Soal jirannya, rupanya umaira berada dirumah jirannya yang mengangkatnya kerana pengsan..Umaira menceritakan segala-galanya...semua terdiam...


Umiara membuka pintu rumahnya perlahan-lahan, perabotnya masih ada, tetapi sudah usang..semuanya lengkap...Umaira menangis tersak-esak, tiba-tiba dia teringat akan al-quran yang diberi ayahnya..umaira lalu mengambilnya dari atas almarinya yang tidak pernah disentuh sejak kejadian itu...al quran masih elok, umairah mengelap habuk2 dan mangucup al-quran tersebut..


“ayah, maafkan umaira, umaira mendoakan agar ayah bersama-sama orang beriman, umaira nak baca doa untuk ayah, nak doa bnyk-banyak utk ayah..”...

Umiarah membuka balutan al-quran tersebut, dan menyelakknya..tiba-tiba terjatuh sekeping kunci dari celahan al-quran tersebut, dia mangambilnya dan pada kunci tersebut tecatat tulisan “TOYOTA”...rupa-rupanya kunci kereta, dia membelek al-quran trsebut dan terdapat geran kereta yang tertulis namanya disitu dengan sekeping kad ucapan tertulis” selamat hari jadi yang ke-22 anakku”..ayah menghadiahkan kamu dunia dan akhirat, al-quran untuk bekalan akhirat dan kereta untuk didunia..manfaatkanlah keduanya..”....


Umairah menangis teresak-esak dan sangat menyesali perbuatannya....dia meraung-raung sendirian dirumah usang tersebut..


TAMAT



--->>aku tak tahu siapa penulis cerita ini,
tp yang nyata cerita ni membuatkan aku
sedih mengalirkan air mata tika ini.Jadi
rindu kat ayah aku!!!!

Aku Kuat Makan

hehe..kalo kat umah..aku memang suke makan.
sebab mak aku masak sedap...hehe!!
kalau mak aku tak masak..aku pergi la tibai makanan kat McD 2..
biase la u olssssss..mood aku kan poyo (^_^)

"MAKANAN SUNGGUH SEKSIS.
DAN AKU SELALU KALAH DENGAN MAKANAN
SEBAB MEREKA TERLALU MENGGODA."

hurm..bila dh duk study jaoh2 kt Pahang ni..
hahaha...kalau masih dalam Malaysia 2 tak la jaoh sangat an an an
..tak macam adik aku kt Mesir 2..
ishk...mesti ari2 rasa nak makanan mak masak =(
tak nak cerita pasal adik aku 2..
mood sedih plak..dah ar rindu kat dia..

lets proceed.
selalu dalam pukul 12am waktu di Muadzam Shah..sambil on9..aku di hidangkan dengan minuman ini..
sllluuuurrrrrppppppp!!!! *waklu..sapa nk hidangkan utk ko..cit..podah!!!

CAUTION :

jangan tanye nape aku gomok...
lu tengok..
lu bace...
lu pk la sendiri....huhu!!
weiiiii!!!!
nikmat u olllssss...
tiap2 malam aku menghirup minuman ni..
berkilo2 berat aku naik bila tiap2 malam dok menghadap Hot Chocolate ni..
yang cadbury 2 tak de la hari-hari aku ngaaaap ngaaap..
jahanam gigi aku yang cantik mulus nie dan koyak poket sbb harganya sungguh2 mantop..sepapan RM8..hahahhaha
tp sekali sekala merongakkan gigi tak pe an an an???
hahahaha...agak2 la nak ranapkan gigi sendri..
lepas makan gosok la gigi..
dan aku tak moh pakai gigi palsu coz usia aku remaja lagi.. *hakkkktuuihhh...remaja la sgt!!!

tiap-tiap malam minum ditemani CIK LOBAK.
sambil minum tengok cerita KARATE KIDS..
sangat syyyyuuurrrgggaaaa... (^_^)

babai.nak sambung tengok cerita menari-nari.
alahai..lupa la tajuk cerita 2.hahahaha





--->>lebih kurang 8jam lagi..
aku mao pulang ke Seremban..
nak mintak tolong mak masakan
sotong masak kunyit!!!nyummyyy!!
pergh...soooodaaaappp...chaw.

Wednesday, July 14, 2010

Kepanasan Bontot

@Uniten Muadzam Shah Pahang.
baru seminggu duk sini..

urghhhh~~~
tak tahan der.
ini seeerrriiusss tone seperti wonderpets

sem nie..
aku amik 5subjek..
jadual aku ISNIN sampai RABU je..
banyak lopong2 pada ari KHAMIS dan JUMAAT!!
suke suke suke!!!

subjek utk sem ni?

1. account
2. corporate finance
3. international business
4. organisational behaviour
5. public sector

*no 1-2 = calculation subject
3-5 : reading subject

awesome giler sem nie.
daaaaaaaaaannnnn~~~
kelebihan memihak @reading subject..yez!!! *suke dalam terpksa??
mmg syok la coz ngadap "case study"..pastu journal yang perlu di summarize kan..
hohahoha..selamat maju jaya di ucapkan utk diri sendiri!!!


ggggrrrrr...
@public sector class : 11AM-1AM
hah.standard time 2 hours only.

dah sah2 la bila subjek membaca.
of coz gune OHP@slide.
dan tak sah jugak kalau slide tak cecah2 angka puloh puloh..
hoh...hebat.. (^_^)

mata nak terjojol kuar tengok slide ngan notes yang ada.
*masih bersemangat lagi
ecceeeeaaa..
u ollssss tengok la teks yg aku kene baca 2.
*sangat2 semangat sambil tersenyum2.
muka terus jadi cam ngok.
sebab baru baca 1paragraph,
mata dah terbayang bantal2 yang empuk.damn.
*fokus sedikit lari dan selari dengan muka yang senget2 tuuuu!!!
masih GIGIH meneruskan pembacaan walaupun tak berapa nak faham.
terus mengulang sentence yang sama je.
*separuh mata nak tutup dah tuuuu
style membaca cara terbaru.
tak di galakkan meniru aksi ini.
*tyme ni class dah tamat ea u ollsss.. (^_^)
jgn salah sangka.aku takut2 berani nak wt aksi cam ni.





haccchuuuummm!!!
@corporate finance class : 5pm-7pm
standard tyme again.2 hours =)

alahai..bila dah nampak "finance" @ kewangan 2.
confirm..tak perlu guna talian hayat..
ia subjek mengira!!!yeay again..hahahaha
wajib ado benda alah ini.
CALCULATOR
ni la sahabat paling unggul utk budak2 account & finance.hahaa
kalau la ter"missed"..alamatnya menjawab la korang kira secara manual.
kira la kaki tangan sendiri kalau tak cukup mintak penangan lecturer 2..
hahahhaaha..
leh mati kutu kalau tak bawak kekeleter nie.
cari2 jawapan utk soalan yang diberi
*suka sgt main picit2 kekeleter nie. (*_*)

rajin tol conteng conteng main binggo2 nie..
ok.tak.sedang busy cari jawapan ea.
*aktiviti copy paste jawapan..korang mesti penah buat an an an??
ngaku cepat??hahahaha

confirm gak.
lectrer akan panggil sorang2 wt jawapan kt 'whiteboard' 2.
mengikut turutan nama. (^_^)
*hoh..GIGIL sapa yang tak buat soalan yang lctrer bg.

tp tak apa.
kalau salah pun lctrer akan bg jwpn yang betul.
*so..sesapa yang tak buat soalan 2..
korang leh hentam keromo je..
nnti lectrer gak yang kene tulis jwpn yg betul.

dan gegirl ni??
aish...
tak tao nak explain cam ne.
hahaha..


ok.bye.nak buat assignment yang dah beranak-ranak 2!!
harus bertanggungjawab.



--->>esok-esok update class
yg 3hours punyerrrr!!!
terbaik la.. (^_*)

Monday, July 12, 2010

Saya Memang Tak "Cool"

SEBABNYA??

1st.
saya tak dapat tgk "final game world cup 2010".
sangat2 tak suka!!!

2nd.
esok saya ada class 8pagi dan final game start 2.30 pagi???
adoi...walaupun juara hanya 4 tahun sekali..tp saya terpaksa..terpaksa dan terpaksa melupakan final game ni.




WORLD CUP 2010

FINAL

12th JULY 2010

SPAIN

vs

NETHERLANDS





dan bila tak tengok game nie...esok mesti.............
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

ramai yang bercerita tentang aksi2 yang hebat jaringan goal la..
hantaran cantik dari "player to player" la..refree patut/tak patut layangkan kad merah or kuning la...
reaksi "coach" yg terjerit2 tepi padang la..
ishk..macam2 la!!!

Sekian saja.




----->>Spain
shall win the game this morning.
go go gooooooallllll!!!!
Good luck 2 my team!!

Sunday, July 11, 2010

Pink Bear

ehem2.
sepanjang bulan Julai adalah besday aku *hoh..sajak sungguh mukadimah utk entry kali nie..

walaupun besday aku ~6.7.2010~
iye.
aku sedar dah lama berlalu.
tp aku masih lagi menerima "surprise gift" nie. ecewahhhh!!!

hah!!!
ni adiah yang aku dapat dari....

jom2 check it out.
cantik packaging nye.. =)
kreatif u olls..
hand made paper beg ni (^_^)

gagagagagagaga...
ini lah isi dalam paper beg td!!!
wwwwwooooooohhooooo!!
so comel!!
yang penting
PINK
kalau dulu selalu on9 sorang2..
kini saya dah ada teman yang kecik dan comel.
dengan ini saya namakan Pink Bear ini sebagai
CIK LOBAK...
kenapa CIK LOBAK??
ishk...suke2 ati aku la nak letak name durian ke belimbing ke.
2 bear aku yang punye..bukan korang yang punyeeeeee...
hahahahahahaha..

Ok.mao g mandikan CIK LOBAK jap....apekah???lalalala

1st time

fullamak.
eksited sungguh entry ni..
lagi2 bila share link plak kat fb.
nampak macam "terdesak" nak orang baca ini belog..
hahahahahohohohohohoh

ishk...
tak de la "terdesak" mana pun,
aku nak tolong habiskan masa korang dengan baca entri aku yang merepek-repek ni...
2 yang korang suka kan??hihihi

hah!!!aku taw korang bosan maen facebook an an an?? *sila anggukkan kepala anda =P
lagi busan bila komen tak di reply..hurm..tyme 2 mesti asyik tukar2 profil pic jer..
hahahahhahaha...betul x??? (^_^)
so,langkah terbaek tuk hilangkan kebosanan tu,
silalah baca entri ini.. *hak tuihhh!!! gila gegirl ni promote blog dia..


hah..
dah perenggan ke-4 baru nk masuk cerita.
ok.
lets proceed.

td...tengah busy kutip2 makanan kat "cafe world"...
tiba2...romate aku ogy jerit2 panggil aku, pa'a, zima.
rupenya orang banci datang..hahaa... (^_^)
ekceli..residen blok aku..dok agih2 kan borang banci2 nie..
ala...
start dr 6hb dah heboh pasal banci2 nie..
ishk...6hb tu kan beseday aku *hah..sape xdan nk wish 2 sila wish cpt..memaksa nie..


tertera 6.7.2010 tarikh lahir aku di atas borang banci 2.
haruskah berbangga hari banci2 ni jatoh pada tarih lahir aku???
hahahhahaa

of coz kaooo....semangat dok mengisi mana yang patut.
soalan sikit tp nak mengisi nya amik masa.
hahhaa...sebab kompius nak guna bahasa melayu ke bahasa inggeris.
maklumlah..borang ni dwi-bahasa.. (^_^)

hah!!!
nampak 2..
SULIT SELEPAS DATA DIISI
CONFIDENTIAL WHEN FILLED WITH DATA

maknanya...tak ada istilah copy paste tiru meniru ea. =D

Diakhiri dengan "SAMA-SAMA KASIH".






--->>1st tyme isi borang banci2 nie.
Gigil kaooo.dolu2 mak ngan ayah je
yang wt sume nie.tapi tak pe..sekarang
ni, aku sebahagian dari program
banci.ecceeewwaaahhhh!!!hahahaha.

Gian ku lepas sudah (^_^)

hooray..yippiee..hooyeahh..!!
ops..silap tune la..

ehem2...
alhamdulillah.
aku baru lepas berbuka.
kenyang sangat tersangat menyangatkan di sangatkan.

hullamak.
energy baru lepas berbuka..gitu lah gamaknya.
korang sumer da baca sal entri aku tadi kan?
ala..yang kentang putar versi Muadzam Shah 2.
hah..entri yang 2 la...mane lagi..
meh aku jamukan korang dengan menu berbuka aku td =)
wooooooohhooooooo...
ok.
lebih eksaited plak gegirl nie.. *behave sikit =P
aish...Ngangaaa...pastuh, ngapppppp!!!
Ngunyah. Syorga woooo... =)





--->>kalau korang nak tao lebih
lanjut pasal kentang putar nie.
boleh g kt belog dak muncit ni.
Dari A-Z die cerita
pasal putar putar nie.enjoy.

Saturday, July 10, 2010

Gawat seh...aku.....

Tiba2 baru tersedar!!!
tak lama lagi bulan Ramadhan menjelma..
jeng jeng jeng..
...dan...
aku baru terhegeh-hegeh tergopoh-gopoh nak ganti puasa!!!
lalalala.. *xharus bangga di situ ea..

Sekarang ni baru pukul 5pm.
aku gagah menunggu..menghitung detik2 waktu untuk berbuka.
hahahaha...
sbb aku bakal berbuka ngn menu yg istimewa...
ini dia!!!!

ishk...ape dalam awan tu..
hah!!!
kentang putar version Muadzam Shah!!!


sedap wow ini kentang putar..serius..
beli sebatang je..xcukup...harus beli berbatang..
nikmat sungguh!!

kat tempat kau ade ke?? *huh..riak sungguh!!!






--->>menanti detik 7.23pm.
untuk menikmati sepuasnya!!!
nanti aku upload pic sebenar kentang putar..
version Muadzam Shah.. (^_^) tungguuuuu...